MARTIS CONSULTING LAUREATEM XIV EDYCJI KONKURSU ZŁOTE SPINACZE

Wspólny projekt Martis CONSULTING i Grupy LOTOS nagrodzono 2 grudnia 2016 r. statuetką Srebrnego Spinacza w dorocznym konkursie Związku Firm Public Relations (ZFPR). Nagrodę przyznano w kategorii Corporate Social Responsibility (CSR) projektowi Od Kodeksu etyki do komiksu o etyce. Komunikacja filarem Programu etycznego Grupy Kapitałowej LOTOS. To już druga kampania agencji powstała we współpracy z LOTOSEM doceniona przez jury tego najbardziej prestiżowego konkursu PR w Polsce.

Celem zorganizowanego już po raz 14. konkursu jest promowanie zawodowego kunsztu i najwyższych standardów w kształtowaniu szeroko pojętych kampanii i polityk informacyjnych. Przyznanymi w tym roku po raz pierwszy srebrnymi statuetkami uhonorowano projekty zrealizowane powyżej standardu na poziomie osiągniętych efektów. Agencja Martis CONSULTING odpowiadała za opracowanie strategii oraz kompleksową realizację planu komunikacji Programu etycznego Grupy Kapitałowej LOTOS w latach 2012-2016.

Przyjęcie Kodeksu etyki przyczyni się do zmiany postaw w firmie tylko przy wsparciu Programu etycznego. Jego kluczowy filar powinna stanowić komunikacja. W naszym przypadku wyzwanie stanowiło uwiarygodnienie tematu oraz wpłynięcie na zachowania i zaangażowanie 5 tys. pracowników sfery administracji i produkcji w grupie kapitałowej działającej w Polsce i zagranicą. Kluczem do sukcesu okazało się wykorzystanie różnych stylów i form przekazu, natężenie komunikacji oraz dobór zagadnień bliskich codziennym problemom doświadczanym przez ludzi w pracy – zauważa Ewa Bałdyga, wiceprezes Martis CONSULTING.

Promowanie etycznego podejścia do prowadzenia działalności oraz prezentowanie narzędzi doskonalenia kultury etycznej to element budowania reputacji spółki odpowiedzialnej społecznie. W firmie o kulturze organizacyjnej opartej na wartościach pracownicy dokonują właściwych wyborów w etycznie trudnych sytuacjach i nie obawiają się zgłaszać problemów przełożonym. Kluczem do zabezpieczenia firmy przed ryzykiem zachowań nieodpowiedzialnych społecznie jest w tym przypadku otwarte i wiarygodne komunikowanie potrzeby zgodności Kodeksu etyki z postawami, jako jednego z warunków realizacji strategii CSR – podkreśla Anna Pawelska, stojąca na czele zespołu realizującego projekt z ramienia Martis CONSULTING, dla której to już trzecia nagroda otrzymana w konkursie Złote Spinacze.

W 2016 r. do konkursu ZFPR zgłoszono 231 projektów. Składające się z 57 ekspertów PR jury, na czele którego stał Zbigniew Gajewski, łącznie przyznało 67 statuetek w 27 kategoriach.

Wróć do Aktualności Wróć do strony głównej