Spotkanie THINKTANK Society w warszawskich Łazienkach

Spotkanie THINKTANK Society w warszawskich Łazienkach za nami

 

27 kwietnia br. odbyło się spotkanie THINKTANK Society, elitarnego stowarzyszenia zrzeszającego ekspertów i menadżerów różnych branż. Debata dotyczyła zmian, jakie zachodzą we współczesnym rozumieniu władzy, przywództwa i bycia liderem. W panelu dyskusyjnym poświęconym właśnie tym problemom wzięła udział Ewa Bałdyga, wiceprezes zarządu Martis CONSULTING i członkini THINKTANK Society.

 

Ośrodek dialogu i analiz THINKTANK jest ważnym głosem w debacie na temat wyzwań, jakich dostarcza dynamicznie zmieniający się świat biznesu, polityki, gospodarki i kultury. THINKTANK Society to przede wszystkim społeczność teoretyków i praktyków zarządzania, ale nie tylko – w gronie członków znajdują się m.in. znane osobistości ze świata nauki, biznesu, czy polityki. Dzisiejsze spotkanie, zorganizowane w Pałacu na Wodzie poświęcone było współczesnemu rozumieniu przywództwa oraz temu, w jaki sposób zmienia się natura władzy w Polsce i na świecie. Spotkanie otworzyła rozmowa z Pawłem Kowalem, byłym europosłem, który podkreślał znaczenie obecnego kryzysu przywództwa, potrzeby koncentrowania władzy oraz roli oczekiwań młodego pokolenia w kształtowaniu się dzisiejszych liderów.

W panelu dyskusyjnym, ujmującym problem debaty z perspektywy praktyków biznesu wystąpiła Ewa Bałdyga, wiceprezes zarządu Martis CONSULTING.

Złe kontakty na linii lider-pracownik skutkują nie tylko marnowaniem ogromnego potencjału, jaki tkwi w pracowniku, ale przede wszystkim są niebezpieczne finansowo dla przedsiębiorstwa. Jeśli pojawia się lęk, wiele świetnych pomysłów pozostaje niewykorzystanych w szufladzie – mówiła.

Ewa Bałdyga odniosła się również do problemu młodego pokolenia roszczeniowych pracowników i podkreśliła, że niezależnie od pokolenia, z którym się pracuje, jedną z najważniejszych cech lidera musi pozostać wiedza.

– Lider jest odpowiedzialny za to, żeby w przedsiębiorstwie nie powstawała luka informacyjna. Musi przede wszystkim przekazywać wiedzę, ale też oczekiwać jej od pracowników, niezależnie od tego, w jakim są wieku. (…) Pieniądze nie grają dużej roli w tym, żeby pracownik identyfikował się z firmą – najważniejsze, aby mógł mieć jasno wyznaczone cele, a rolą lidera jest właśnie ich odpowiednia komunikacja – podkreślała.

W debacie głos zabrali także m.in. Sławomir Lachowski i Katarzyna Rusek.

Spotkanie THINKTANK Society w warszawskich Łazienkach

 

Wróć do Aktualności Wróć do strony głównej