Zrównoważony rozwój to konieczność

„Zrównoważony rozwój to konieczność” – zapraszamy do zapoznania się z relacją z debaty zorganizowanej przez dziennik Rzeczpospolita, w której uczestniczyła Anna Pawelska, dyrektor Działu Audytu i CSR Martis CONSULTING.   

 

Według  Anny Pawelskiej, budowanie reputacji firmy społecznie odpowiedzialnej ma charakter długofalowy, dlatego nie można mylić go z doraźnymi działaniami obliczonymi na korzyści wizerunkowe. Rozszerzone sprawozdania niefinansowe są doskonałą szansą na weryfikację deklaracji firmy przez jej pracowników, klientów i partnerów biznesowych. Pomagają też zapewnić długoterminową rentowność biznesu i skutecznie ograniczać ryzyko prowadzonej działalności.

więcej

Felieton Dariusza Jarosza

Tajna gra 2 – czyli strachy na Lachy

Felieton Dariusza Jarosza w Gazecie Giełdy PARKIET o tym kiedy informacja jest poufna, a kiedy nią nie jest.

Dariusz Jarosz

Felieton Dariusza Jarosza w Gazecie Giełdy PARKIET o tym kiedy informacja jest poufna, a kiedy nią nie jest.

Wycena polskich menedżerów edycja 2017

 

Raport „Wycena polskich menedżerów TOP 30 edycja 2017” to pierwszy w Polsce ranking wartości osób kierujących spółkami notowanymi na polskiej giełdzie. Badaniem zostali objęci prezesi największych spółek notowanych na GPW z indeksów WIG20 i mWIG40, którzy zajmują swoje stanowiska co najmniej od 1 kwietnia 2016 r. i pełnili funkcję co najmniej do 30 czerwca 2017 r. O miejscu w rankingu decydowała suma zdobytych punktów w trzech subrankingach – dynamiki zmiany kursu w okresie 01.01.2016 – 30.06.2017, dynamiki zmiany EBITDA na koniec 2016 roku oraz ekspercka ocena kompetencji, umiejętności i doświadczenia prezesów. Dodatkowym czynnikiem wyceny prezesów, który pozwolił na obliczenie „wartości” menedżerów, była wielkość zarządzanej przez nich firmy, mierzona kapitalizacją.

Zapraszamy do lektury Wycena polskich menedżerów.

 

Branża PR ma twarz kobiety. Przedstawiciele agencji komunikacyjnych o roli pań w public relations

Ewa Bałdyga, wiceprezes zarządu Martis Consulting:

Na pytanie o to, jaką rolę odgrywają kobiety w branży PR, z całym przekonaniem odpowiem, że kluczową. Po pierwsze dlatego, że od samego początku zdominowały ten zawód. To wciąż kobiety przeważają w zespołach agencji PR, to one najczęściej są szefowymi projektów, i to również one w większości są zarządzającymi oraz właścicielkami całych agencji.

Po drugie, consulting, komunikacja to tzw. umiejętności miękkie. Oczywiście pomijając cały obszar ścisłej wiedzy o klientach, ich specyfice i potrzebach. Dlatego w branży PR niezwykle istotna jest duża doza empatii oraz subtelności w podejściu do wielu tematów. Umiejętność dotarcia do klienta na samym początku współpracy, poznania jego oczekiwań, wyczulenia na problemowe obszary, wyłapanie pewnych niuansów, które mogą wpłynąć na dalszą współpracę, to zadania, w których idealnie odnajdują się kobiety.

Na pytanie o to co wnoszą kobiety do branży PR, mam ochotę odpowiedzieć pytaniem: a co wnoszą mężczyźni do branży PR? Bo poza pewnymi cechami osobowościowymi, to najważniejsze są wiedza i profesjonalizm. Nie wyobrażam sobie, aby samymi umiejętnościami miękkimi można było „przykryć” brak wiedzy niezbędnej do wykonywania danego zawodu. Zatrudniamy te osoby, których umiejętności i doświadczenie wskazują, że świetnie się sprawdzą z klientami, z którymi pracujemy lub przyjdzie nam pracować.

Branża PR ma twarz kobiety

Strona 1 z 512345
Wróć do strony głównej