PR marek ekskluzywnych. Czym się kierować w promocji dóbr luksusowych?

Okres przedświąteczny to idealny czas dla działań marketingowych. Pojawia się wówczas fala kampanii reklamowych, artykułów sponsorowanych, wielkich wyprzedaży, rabatów i konkursów. Jak wykorzystać ten „gorący” czas w branży PR-owej w przypadku marek ekskluzywnych? Jak je skutecznie promować i na co zwrócić uwagę?

Ekskluzywność przede wszystkim charakteryzuje się niedostępnością. Do jej niedostępności może przyczyniać się cena i ograniczona ilość produktów lub usług. Kolejno po niedostępności jest jakość i unikatowość. Promocja marek ekskluzywnych wymaga specyficznej strategii. Pieczołowicie wdrażanej dzień po dniu, tak by zachowana była spójność, a marka pozostawała wierna swym pierwotnie zaprojektowanym ideałom.

JAKOŚĆ TREŚCI

Treści PR-owe związane z marką ekskluzywną powinny być tworzone starannie. Zgodnie ze strategią i w duchu idei. Tutaj nie liczy się liczba publikacji, lecz ich jakość, odpowiednio dobrane medium, zgodne z grupą docelową. Marka ekskluzywna musi liczyć się z tym, że niejednokrotnie będzie musiała zrezygnować z mediów tych mniej prestiżowych. Kolejnym elementem jest profesjonalizm, a wraz z nim wszystkie materiały promujące. Materiały opatrzone grafikami powinny być nie tylko wysokiej jakości, ale też oryginalne, podkreślające niepowtarzalność marki. W zależności od polityki nierzadko są wręcz kontrowersyjne, poruszające odbiorców. Nie tylko przykuwające uwagę, ale wywołujące silne emocje, zostające w pamięci na długo.

PRZYWIĄZANIE KLIENTA

Potencjalny klient marki ekskluzywnej powinien czuć emocjonalne przywiązanie do marki. Traktować ją jak coś więcej niż jedynie produkt, czy usługę. Powinien odczuwać zaszczyt z możliwość obcowania z marką. W przypadku marki ekskluzywnej niezwykle istotne jest stworzenie więzi z klientem. Jednak komunikacja marka-klient w przypadku dóbr luksusowych wygląda zupełnie odwrotnie niż w przypadku produktów i usług masowych. To nie marka przystosowuje się do klienta, lecz klient do marki.

JAK PROMOWAĆ?

Przede wszystkim marki ekskluzywne powinny pojawiać się w prestiżowych magazynach, programach telewizyjnych i portalach. Prezentowane wraz z historią oraz całą filozofią, jaka za nimi stoi, jako produkt wyjątkowy. Dużą rolę odgrywają w tym przypadku wywiady z twórcą marki, jej projektantem lub pomysłodawcą oraz artykuły eksperckie. Tego typu działania dodatkowo wspierane przez media społecznościowe zbudują produkt pożądany również wśród masowego odbiorcy. Tym bardziej, że coraz częściej zaciera się granica pomiędzy klientami dóbr luksusowych a nabywców dóbr masowych.  Coraz więcej osób, chcąc poczuć odrobinę luksusu, inwestuje raz na jakiś czas w produkty ekskluzywne.

christmas-791142_960_720

Wróć do Blog Wróć do strony głównej