Branża PR ma twarz kobiety. Przedstawiciele agencji komunikacyjnych o roli pań w public relations

Ewa Bałdyga, wiceprezes zarządu Martis Consulting:

Na pytanie o to, jaką rolę odgrywają kobiety w branży PR, z całym przekonaniem odpowiem, że kluczową. Po pierwsze dlatego, że od samego początku zdominowały ten zawód. To wciąż kobiety przeważają w zespołach agencji PR, to one najczęściej są szefowymi projektów, i to również one w większości są zarządzającymi oraz właścicielkami całych agencji.

Po drugie, consulting, komunikacja to tzw. umiejętności miękkie. Oczywiście pomijając cały obszar ścisłej wiedzy o klientach, ich specyfice i potrzebach. Dlatego w branży PR niezwykle istotna jest duża doza empatii oraz subtelności w podejściu do wielu tematów. Umiejętność dotarcia do klienta na samym początku współpracy, poznania jego oczekiwań, wyczulenia na problemowe obszary, wyłapanie pewnych niuansów, które mogą wpłynąć na dalszą współpracę, to zadania, w których idealnie odnajdują się kobiety.

Na pytanie o to co wnoszą kobiety do branży PR, mam ochotę odpowiedzieć pytaniem: a co wnoszą mężczyźni do branży PR? Bo poza pewnymi cechami osobowościowymi, to najważniejsze są wiedza i profesjonalizm. Nie wyobrażam sobie, aby samymi umiejętnościami miękkimi można było „przykryć” brak wiedzy niezbędnej do wykonywania danego zawodu. Zatrudniamy te osoby, których umiejętności i doświadczenie wskazują, że świetnie się sprawdzą z klientami, z którymi pracujemy lub przyjdzie nam pracować.

Branża PR ma twarz kobiety

Wróć do Publikacje Wróć do strony głównej