Co z tym PR-em?

W jednej z mądrych książek poświęconych tematyce public relations, opublikowanej jeszcze w poprzedniej dekadzie – w 2004 roku, znalazłam ankietę poświęconą znajomości zagadnień public relations. Dwa pierwsze pytania brzmiały: „czy zetknąłeś się ze skrótem PR?” i „czy spotkałeś się z pojęciem public relations?”. Od tamtego czasu minęło ponad 10 lat i dzisiaj nikomu już nie przyszłoby do głowy zadawać tego typu pytań. PR stał się czymś bardzo powszechnym, wręcz oczywistym, ale jak w każdej branży, nastąpiły w nim ogromne zmiany. więcej

Lider ze wspomaganiem

Dzisiaj wartością spółki są nie tylko jej aktywa, najwyższej jakości produkty, i usługi, czy skutecznie budowany prestiż. Dzisiaj, równie cenioną wartością dodaną staje się sam prezes zarządu, który poprzez swoje decyzje i efektywne działania, staje się ambasadorem swojej spółki. A zatem, jeśli dana firma chce stać się powszechnie rozpoznawalna i budować świadomość marki oraz skuteczniej tworzyć wartość dla właścicieli, akcjonariuszy i klientów powinna wykreować prawdziwego lidera. Lidera otoczonego kompetentnymi ludźmi, którzy służąc swoją wiedzą urastają do rangi ekspertów i doradców w danym obszarze działalności. więcej

Spółki nie są przygotowane na medialny kryzys

Tylko 13 proc. spółek gieł­dowych ma instrukcje do zarządzania komunikacją kryzysową – wynika z badania przeprowadzonego przez Martis CONSULTING i Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Więk­szość z nich zachowuje się re­aktywnie i działa post factum. Dobrze przygotowana spółka potrafi wyprzedzić medialną zawieruchę i wyjść z opresji wzmocniona wizerunkowo.  więcej

Prezes od komunikacji wewnętrznej

Największą wartość firmy stanowią nie hale produkcyjne, nowoczesne maszyny czy wysokie technologie, ale ludzie. To oni, kierowani przez doświadczonego lidera, stoją za powodzeniem firmy. Jednak wykształcenie załogi i jej doświadczenie to dopiero połowa sukcesu. Druga połowa to atmosfera pracy tworzona przez zarządzających. Dlatego dobry lider to taki, który potrafi zarządzać emocjami, przy jednoczesnym zaangażowaniu w komunikację wewnętrzną. A zatem rola nadwornego psychologa to dzisiaj podstawa skutecznego menedżera.

Bez pełnej akceptacji prezesa dla polityki komunikacji wewnątrz firmy efektywność działań prowadzonych przez pracowników tego działu może być niska. więcej

Relacje inwestorskie czy finansowy PR?

„Kurs akcji pójdzie w górę i w dół, ale moja reputacja, raz w dół, nigdy w górę!” – powiedział na spotkaniu z inwestorami jeden z wiceprezesów amerykańskiego holdingu przemysłowego. Takiego podejścia do komunikacji, jak wynika z ostatniego badania „Parkietu” spółek z WIG30, jeszcze się na warszawskiej giełdzie uczymy.

Czy relacje inwestorskie są częścią public relations, czy może elementem finansowego PR? więcej

Przepis na skuteczne dotarcie do adresata

„Zapomnij o zewnętrznej konkurencji, jeśli Twoim największym wrogiem jest zła komunikacja wewnątrz twojej firmy” – powiedział Jack Welch. Nie można odnieść sukcesu, gdy komunikaty nie docierają do docelowych grup pracowniczych, a relacje między zarządem a zatrudnionymi są w istocie ukrytym konfliktem opartym na schemacie myślowym „My kontra Oni”. Jak zatem prowadzić dialog w firmie, by budować właściwe relacje?

więcej

Strona 2 z 212
Wróć do strony głównej