Martis CONSULTING w pierwszej dziesiątce rankingu agencji PR magazynu PRESS

Martis CONSULTING winduje się na wiodącą pozycję w rankingu najlepszych agencji PR magazynu PRESS. Według przychodów w 2014 r., agencja odnotowała jedną z wyższych dynamik wzrostu w całym zestawieniu (ponad 27 proc.) zajmując tym samym miejsce w pierwszej dziesiątce liderów PR.

To już dziesiąta edycja rankingu liderów PR w Polsce publikowanego przez magazyn PRESS. W październiku 2015 r. ukazało się najnowsze zestawienie 30 najlepszych pod względem uzyskanych przychodów agencji PR, gdzie Martis CONSULTING uplasował się na dziewiątej pozycji z przychodem o wysokości ponad 8 mln zł. Niezależnie od spadków aż 11 agencji, Martis CONSULTING odnotował dynamiczny wzrost 27 proc. w stosunku do poprzedniego roku, znacznie poprawiając tym sposobem wynik. Pod względem fee income na poziomie 5,325 mln, awansowaliśmy na pozycję ósmą.

Łączny przychód agencji PR uwzględnionych w rankingu wyniósł 216 mln, co świadczy o dynamicznym rozwoju branży  i znakomitych perspektywach wzrostu rynku usług PR. Jest to aż 6-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku.

Martis Consulting

Martis Consulting

Martis Consulting

Martis CONSULTING partnerem merytorycznym konferencji

CSR - strategia bez wielkich budżetów :: 29 września; 10:00

Przekonaj się, że CSR to skuteczne zarządzanie bez względu na wielkość firmy.

 Sprawdź, w jaki sposób mniejsze firmy mogą wykorzystać CSR 

do efektywnego prowadzenia swojej działalności biznesowej.

Dowiedz się, jak zarobić więcej, wykorzystując CSR.

W programie:

  • Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu – codzienność i przyszłość firm. Co zrobić, by z CSR odnieść jak najwięcej korzyści? – Anna Pawelska, Dyrektor Działu Audytu i CSR, Martis CONSULTING;
  • Innovating the way CSR is done – Frank Krikhaar, Global CSR Manager, Dentsu Aegis Network;
  • Odpowiedzialne praktyki zakupowe na przykładzie strategii CSR Grupy Kapitałowej LOTOS – Marta Zbucka, Szef Biura Zakupów Korporacyjnych, Grupa LOTOS;
  • Jak i po co komunikować odpowiedzialne podejście do biznesu – Justyna Bakalarska i Dominika Bulska, dziennikarki, magazyn „Brief”;
  • Podejście MŚP do CSR – wnioski z analizy zgłoszeń do raportów „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” – Marcin Grzybek, Menedżer Projektów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu;

Debata: CSR opłaca się też małym

Uczestnicy: Mirella Panek-Owsiańska, Prezeska, Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Agata Kaczmarska, HR Director Poland & EE, Dentsu Aegis Network Polska

Paweł Niziński, CEO, better.

Artur Nowak-Gocławski, Prezes, Grupa ANG, pomysłodawca i współzałożyciel ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych

Przedstawiciel MŚP

Moderuje: Katarzyna Jędrzejewska, CSR Manager, Martis CONSULTING

Szczegółowy program dostępny na Brief.pl

 Serdecznie zapraszamy !

Specjalna oferta dla Gości Martis CONSULTING

95 PLN brutto + roczna prenumerata magazynu „ Brief”
Aby skorzystać z oferty w polu kod rabatowy wpisz: Martis i czekaj na maila z potwierdzeniem

klik

 

loga CSR_all

Martis CONSULTING wspólnie z SEG i GPW rozpoczynają drugie badanie komunikacji kryzysowej w relacjach inwestorskich

Projekt jest kontynuacją badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych i Martis CONSULTING wiosną 2013 r. Partnerem projektu badawczego jest Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.

Ankieta jest identyczna z tą, która wykorzystywana była w pierwszej edycji badania. Taka metodologia pozwoli na dokonanie analizy porównawczej i ocenę ewolucji podejścia do komunikacji kryzysowej w spółkach giełdowych, jaka zaszła w czasie ostatnich dwóch lat – zwłaszcza w obszarze ich przygotowania do zarządzania sytuacja kryzysową oraz stosowanych narzędzi komunikacji.

Zachęcamy do udziału w badaniu ankietowym dotyczącym oceny stanu przygotowania spółek giełdowych na sytuacje kryzysowe. Nasze pytania kierujemy do spółek notowanych na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Udzielenie odpowiedzi zajmie Państwu jedynie kilka minut.  Ankieta jest anonimowa, a jej wyniki zostaną opracowane wyłącznie w formie zbiorczych zestawień statystycznych.

Prosimy o wypełnienie kwestionariusza w terminie do 10 lipca br.

Jeszcze raz zapraszamy do udziału w badaniu!

Przejdź do ankiety

 

pasek

 

Martis CONSULTING w pierwszej dziesiątce najlepszych firm PR w Polsce

Po raz kolejny agencja Martis CONSULTING wysoko uplasowała się w rankingu najlepszych agencji PR pod względem income fee, zrealizowanym przez Związek Firm Public Relations. W tegorocznej edycji utrzymała 8. pozycję z rekordowym przychodem z honorariów w wysokości 5,3 mln zł, czyli o kilka milionów więcej niż w ubiegłym roku.

Publikowany już po raz trzeci ranking ZFPR uwzględnił w tym roku 24 agencje PR o najwyższym przychodzie z honorariów, wyliczanym na podstawie różnicy między przychodem netto ze sprzedaży usług a zewnętrznym kosztem realizacji projektów. Łączna wartość przychodów z honorariów, wypracowana przez agencje PR wyniosła w 2014 r. 102,9 mln zł. Agencja Martis CONSULTING nie tylko utrzymała wysoką pozycję w rankingu, ale i poprawiła swój wynik finansowy o kilka milionów w odniesieniu do ubiegłego roku.

Należy pamiętać, że pracy PR-owców obok twardych danych, takich jak income fee, ważne są takie wartości, jak jakość świadczonych przez nas usług, zaufanie pomiędzy agencją i klientem, czy etyczne podejście do biznesu. Kolejny już ranking agencji PR pod względem przychodów z honorariów, stanowi bardzo dobry materiał porównawczy względem poprzednich lat, pokazuje trendy zachodzące na tym rynku i porównuje względem siostrzanych dziedzin, np. marketingu lub reklamy. Natomiast ostatecznym wyznacznikiem jakości naszej pracy są klienci, którzy podejmują z nami współpracę i zostają z nami na lata – mówi Ewa Bałdyga, wiceprezes zarządu Martis CONSULTING.

Zgodnie z obliczeniami ZFPR, wartość rocznych honorariów przypadających na jednego konsultanta to około 178 tys. zł. W ubiegłym roku było to ok. 158 tys. zł. Pomimo tego, tendencja na rynku firm PR jest spadkowa. Widać to w stosunku do 2013 r., w którym łączna wartość przychodów firm PR wyniosła 189,3 mln zł.

 – Z jednej strony branża PR została najbardziej dotknięta światowym kryzysem gospodarczym, ale z drugiej strony jest ona coraz bardziej doświadczona i wyspecjalizowana, np. w zakresie konstruowania skomplikowanych ale jakże skutecznych strategii komunikacyjnych. W tym właśnie staramy się przodować – podkreśla Ewa Bałdyga.

Martis CONSULTING odnotował w tym roku swój najwyższy przychód z honorariów, w porównaniu do ubiegłorocznego wyniku – 4,9 mln zł oraz 5,2 mln zł w 2013 r.

 

Firmy PR w Polsce

Martis CONSULTING na VII Kongresie Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG

W dniach 10-11 czerwca br. odbędzie się VII Kongres Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych, kolejne z cyklu wydarzeń organizowanych w ramach misji edukacyjnej Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. Jednym z prelegentów i uczestników dyskusji Kongresu będzie Ewa Bałdyga, wiceprezes Martis CONSULTING.

Kongres SEG będzie okazją do spotkania ekspertów z przedstawicielami spółek giełdowych, odpowiedzialnych za relacje z inwestorami i kontakty z mediami. Uczestnicy tegorocznego wydarzenia skoncentrują się na problemie budowy przewagi komunikacyjnej, oczekiwaniach inwestorów, mierzeniu efektywności relacji inwestorskich oraz podnoszenia ich jakości. Ponadto, omówione zostaną m.in. najważniejsze zmiany regulacyjne w dziedzinie raportowania spółek.

Poza częścią merytoryczną Kongresu Relacji Inwestorskich, odbędzie się gala wręczenia statuetek laureatom VIII edycji Konkursu Złota Strona Emitenta oraz Nagrody Specjalnej Ministra Skarbu Państwa. Jak co roku, odbędzie się również Charytatywny Bieg Rynku Kapitałowego, z udziałem olimpijczyka – Roberta Korzeniowskiego.

VII_KRI_Folder_pol_rozsz_v2

Martis CONSULTING partnerem merytorycznym warsztatów Pulsu Biznesu – Relacje Inwestorskie

relacje-M18-z-logotypami_1

 

28 maja br. odbędą się warsztaty Relacje Inwestorskie, organizowane przez redakcję dziennika Puls Biznesu. Partnerem merytorycznym spotkania jest Martis CONSULTING, a jeden z paneli – Jak PR może wspierać komunikację z akcjonariuszami – dobre i złe praktyki – poprowadzi Ewa Bałdyga, wiceprezes zarządu Agencji.

Dobre relacje inwestorskie warto budować nie tylko wtedy, gdy firma sięga po kapitał. Równie ważne jest ich podtrzymywanie i rozwój – także poprzez coraz to nowe kanały komunikacji. Dlatego też warsztaty Relacje Inwestorskie dają możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy przedsiębiorcami, specjalistami od relacji inwestorskich, inwestorami i mediami.

Przepis na sukces przedstawią m.in. Ewa Bałdyga, Wiceprezes Zarządu Martis CONSULTING, Przemysław Barankiewicz, Redaktor Naczelny pb.pl, Bartłomiej Drywa, Dyrektor Relacji Inwestorskich w Grupie Polsat oraz Dyrektor Pionu Komunikacji Korporacyjnej w Cyfrowym Polsacie, Waldemar Górniewski, Członek Zarządu Centrum Obsługi Spółki Kapitałowej, Krzysztof Kolany, główny analityk Bankier.pl oraz Paweł Satalecki, Szef działu Relacji Inwestorskich Asseco Poland.

Podczas warsztatów poruszone zostaną poruszone tematy związane z tym, jak stworzyć dobre relacje inwestorskie i jak wpływają one na rozwój firmy, jak wykorzystywać kanały mobilne do komunikacji z inwestorami, jak budować wizerunek spółki w mediach, jak do budowy relacji wykorzystać media społecznościowe, jak bronić wizerunku w kryzysowych sytuacjach oraz jak wykorzystać PR do wspierania relacji inwestorskich.

Więcej informacji na temat warsztatów:

http://konferencje.pb.pl/konferencja/893?p=8211380

 

 

Martis CONSULTING zaangażowany w IV etap Wizji 2050

24 kwietnia 2015 r. w Ministerstwie Gospodarki odbyła się inauguracja IV Etapu projektu Wizja Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 205 (Wizja 2050) realizowanego pod patronatem Ministerstwa Gospodarki we współpracy z Ministerstwem Środowiska, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmą Deloitte (wcześniej PwC).

 wizja logo

Była to okazja nie tylko do podpisania przez kolejne firmy Deklaracji Polskiego Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, której Martis CONSULTING jest sygnatariuszem od czasu jej ogłoszenia w maju 2012 r.

Podczas konferencji zaprezentowano także przykłady dotychczasowych działań realizowanych przez przedstawicieli biznesu w ramach postanowień określonych w Deklaracji. Wśród inicjatyw przybliżonych uczestnikom spotkania znalazł się projekt Akademia CSR „Rozwój odpowiedzialnego biznesu”, którego nasza firma jest partnerem merytorycznym.

Nowością obecnego etapu Wizji 2050 było podpisywanie przez przedstawicieli firm dobrowolnych zobowiązań do podjęcia w 2015 r. konkretnych działań w ramach realizacji jednego z celów określonych w Deklaracji. Dariusz Jarosz, prezes zarządu Martis CONSULTING, złożył symboliczny podpis, deklarując podnoszenie poziomu etyki w biznesie, w tym w relacjach z wszystkimi grupami interesariuszy. Zobowiązanie naszej firmy było jedynym w obszarze związanym z kwestiami etycznymi.

 

 Treść Deklaracji polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju:

Wizja 2050_Deklaracja_2015

 

Akademia CSR wyróżniona jako dobra praktyka

31 marca 2015 r. Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) przedstawiło swoją najnowszą publikację – Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”.  Z dumą informujemy, że jedną z praktyk opisanych w raporcie jest projekt Akademia CSR „Rozwój odpowiedzialnego biznesu”, którego Martis CONSULTING jest pomysłodawcą i partnerem merytorycznym.

Akademia CSR to cykl bezpłatnych konferencji organizowanych od 2012 r. przez wydawcę dziennika „Puls Biznesu” pod patronatem honorowym Ministerstwa Skarbu Państwa. Do grona partnerów projektu należała Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Agencja Martis CONSULTING jest autorem koncepcji tego przedsięwzięcia, które ma wspierać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w przezwyciężaniu barier towarzyszących rozwojowi społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR).

Cykl Akademia CSR „Rozwój odpowiedzialnego biznesu” został zakwalifikowany przez ekspertów FOB jako przykład dobrej praktyki w obszarze Uczciwe praktyki operacyjne.

Koncepcja cyklu była także wyróżniona na łamach „Gazety Finansowej” – w XVI edycji „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”. Akademię CSR uznano wówczas za jeden z najbardziej spektakularnych projektów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu ostatnich miesięcy.

 Raport2014-OKLADKA-do-www

O Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”

Prezentowane przez FOB dobre praktyki CSR to działania, programy lub projekty realizowane przez firmy w jednym z obszarów wskazanych w normie ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. – O wartości publikacji stanowi m.in. jej kompletność. Siedem wyodrębnionych obszarów porządkuje praktyki i czyni z niej niejako mapę polskiego CSR – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna FOB.

Tegoroczna edycja jest 13. z kolei odsłoną raportu przygotowanego przez FOB – uznaną organizację pozarządową promującą wśród przedstawicieli biznesu prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny społecznie i zrównoważony.

Z prądem CSR-u

„Z prądem CSR-u” to mająca już swoją drugą odsłonę inicjatywa trójmiejskich studentów uczestniczących w programie Liga Odpowiedzialnego Biznesu (LOB). Jej celem jest przybliżenie praktycznych aspektów społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu firmami. Na projekt składa się coroczny cykl marcowych spotkań dyskusyjno-warsztatowych o tematyce CSR dla studentów Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej, Akademii Morskiej w Gdyni i innych ośrodków akademickich regionu.

Jedno z wydarzeń cyklu zorganizowane 18 marca 2015 r. w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter zostało poświęcone etyce biznesu, jako ważnemu elementowi społecznej odpowiedzialności firmy. W spotkaniu uczestniczyła Anna Pawelska, dyrektor Działu Audytu i CSR Martis CONSULTING, która miała okazję zapoznać studentów z przesłankami i uwarunkowaniami wprowadzania przez firmy programów etycznych, w tym tak kluczowych ich elementów, jak kodeksy etyki oraz instytucje służące do przyjmowania zgłoszeń naruszeń przyjętych zasad postępowania i służenia pracownikom radą w trudnych etycznie sytuacjach. Przybliżono także problematykę whistleblowingu w praktyce polskich i zagranicznych firm. Wykładowi towarzyszyła prezentacja dobrych praktyk partnera wydarzenia, tj. Polpharmy, której Kodeks Etyki przedstawił Marcin Musiał, Lider Zespołu ds. ustanowienia Programu etycznego w Grupie Polpharma. Część teoretyczna została pogłębiona pytaniami uczestników oraz zajęciami warsztatowymi, podczas których studenci ćwiczyli umiejętności rozwiązywania dylematów etycznych w oparciu o zapisy Kodeksu Etyki.  

 – Zorganizowany przez środowisko studenckie cykl spotkań dyskusyjnych, podczas których omawianych jest wiele wymiarów i obszarów zastosowania CSR, to niezwykle cenna inicjatywa. Studenci wspólnie z praktykami mają okazję pogłębić swoją wiedzę o CSR, zmierzyć się z pewnymi stereotypowymi wyobrażeniami na temat tej idei, czy wreszcie samodzielnie znaleźć dla niej praktyczne zastosowanie w czasie zajęć warsztatowych. Uczestnicy spotkań cyklu „Z prądem CSR-u” reprezentują pokolenie, dla którego społeczny i etyczny wymiar działalności biznesowej ma istotne znaczenie. Wchodząc na rynek pracy, będą oczekiwali potwierdzenia głoszonych przez pracodawców deklaracji w praktykach zgodnych z ideą społecznej odpowiedzialności. Cieszy fakt, iż już dziś poświęcają jej tak wiele swojej uwagi podkreśla Anna Pawelska.

 

 z-pradem-csr
 

  csr-12

csr-46

csr-72

csr-79

Autor zdjęć: Żaneta Jabłońska, Andrex

Strona 3 z 812345...Ostatnia »
Wróć do strony głównej