3 trendy w public relations na 2017 rok

PR to nieustanne podążanie za trendami, dostosowywanie strategii działań do zmieniających się oczekiwań odbiorców i rozwój z duchem czasu. Rosnące znaczenie mediów cyfrowych wyłania przed nami nabierające tempa zmiany w budowaniu public relations. Poniżej przedstawiamy trzy trendy, które będą zyskiwać na znaczeniu w tym roku:

    Komunikacja wizualna

W natłoku informacji i komunikatów, coraz trudniej o uwagę odbiorcy. Wizualizacja na przestrzeni lat stała się praktycznie nieodłącznym elementem komunikatu, pozwalającym zatrzymać wzrok i podtrzymać zainteresowanie klientów. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na coraz silniejszy trend, jakim jest wideo, a ostatnio zwłaszcza streaming na żywo. Treści wideo przedstawione w formie storytellingu rozpowszechniają się w Internecie niczym wirus, a tym samym zwiększają świadomość marki i kreują jej pozytywny wizerunek. Przede wszystkim chodzi o wzbudzenie emocji. Emocje, jakie odczuwa odbiorca treści, dodatkowo tworzą więź między nim a nadawcą, dzięki czemu informacje o marce, usłudze lub produkcie, utrwalają się i zapadają w pamięć na dłużej. Wizualizacja treści za pomocą infografik, grafik, wysokiej jakości zdjęć oraz wideo powinny stać się jednym z podstawowych narzędzi komunikacji w świecie PR.

 

Wiarygodność komunikacji

Zwiększa się świadomość społeczeństwa, które w dobie internetu znacznie chętniej weryfikuje informacje. Jakość, a nie ilość publikacji znowu nabiera znaczenia. Dzisiejsi odbiorcy, zmęczeni bombardującymi ich reklamami i mnogością treści, sceptycznie nastawieni, szukają sprawdzonych informacji, które będą konkretne i łatwe do znalezienia. Treści rzetelne, podparte badaniami lub statystykami, to chętniej czytane komunikaty. Precyzyjnie przygotowane informacje prasowe, czy artykuły, zwiększają wiarygodność marki oraz pozwalają na zdobycie lojalnych, przywiązanych do brandu klientów. Nie bez znaczenia jest także nagłówek treści, który przede wszystkim powinien nawiązywać do tematu, ale jednocześnie intrygować na tyle, aby skupić wzrok odbiorcy i zachęcić do przeczytania artykułu. To ważne również w nawiązywaniu kontaktu z mediami.

 

Social Media

Choć ten trend nie jest nowością, to okazuje się, że taki sposób komunikacji z odbiorcą i potencjalnym klientem nadal nie jest przez wielu doceniany. Codzienna prasówka stopniowo odchodzi w zapomnienie, a jej miejsce zajmuje poranne przeglądanie newsów na Twitterze, najnowszych wpisów na LinkedIn, czy wall’a na Facebooku. Spójna, zaplanowana strategia w kanałach mediów społecznościowych, pozwala na pozyskanie zainteresowania klientów i dotarcie do większej grupy odbiorców. Dodatkowo, wprowadzanie nowych narzędzi w social media daje coraz lepsze możliwości kontaktu z odbiorcą w czasie rzeczywistym. Profesjonalnie prowadzone działania w mediach społecznościowych wpływają również na emocjonalne przywiązanie klienta, który chętniej interesuje się marką i tym, co u niej „słychać”.

Trendy w PR

Wróć do Blog Wróć do strony głównej